اکثر ما می دانیم که تابلوسازی یکی از پرکاربردترین روشهای تبلیغاتی است و همه در منظر شهری هنگام عبور از خیابانها شاهد تابلوهای تبلیغاتی که به صورت بیلبورد خلاق ، تابلو روان یا ال ای دی ، تابلو سر درب هستیم همه این تابلوهای تبلیغاتی نصب شده یک هدف دارند .
حال این سوال مطرح می شود که هدف از ساخت تابلو تبلیغاتی چیست ؟
پر واضح است که تنها هدف معرفی برند و شناساندن آن به عموم مردم بویژه مشتریان هستند . هدف از تبلیغات نگه داشتن مشتری دائم و جذب مشتری جدید است .
آیا ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی ارزش صرف هزینه بالا را دارد؟
در جواب می گوییم بله ، زیرا تا زمانی که عموم افراد ، شما و کسب و کارتان را نشناسند و در مورد آن آشنایی کافی نداشته باشند قطعا به سراغتان نمی آیند . اگر کسب و کار شما از گذشته های دور است و مشتریان خود را یافته اید باز نیاز به تبلیغات مداوم دارید چرا ؟ به دو علت ! اول اینکه رقبای شما زیاد شده اند و رقیب های جدیدی پیدا کرده اید و ممکن است ترفندهای تبلیغاتی آنها باعث شود که رقبای شما محبوبیت بیشتری نسبت به شما پیدا کنند و مشتریان شما را به سوی خودشان بکشانند و دوم اینکه با معرفی برندهای جدید و عدم تبلیغ توسط شما برند شناخته شده شما کم کم به دست فراموشی سپرده شود پس باید تبلیغ کنید تا همیشه دیده شوید .
کدام نوع از روشهای ساخت تابلو تبلیغاتی را برگزینیم ؟
صنعت تابلوسازی نیز در حیطه کاری خود پیشرفت های چشمگیری داشته است بنابراین استفاده از تابلوهای ساده و بی روح قدیمی که به صورت یک نوشته ساده به عنوان تابلو تبلیغاتی مغازه استفاده می شد کنار رفته و جای خود را به تابلوهای سر درب زیبا توام با رنگهای زیبا و حروف برجسته با اشکال و گرافیک شیک و مدرن داده است که تنوع این تابلوهای زیبا بسیار است اما اینکه کدام تابلو را برای تبلیغات خود انتخاب کنیم به سبک کاری ، میزان بودجه در نظر گرفته شده و سلایق مختلف مشتریان بستگی دارد اما تابلوسازی به شیوه تابلو چلنیوم که به دلیل استفاد از حروف برجسته و نورپردازی و گرافیک با فونت و اشکال مختلف معروفیت بیشتری پیدا کرده است و با نام های مختلفی همچون تابلو چلنیوم ، تابلو حروف برجسته ، تابلو برجسته چلنیوم ، تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو حروف برجسته سه بعدی شناخته می شود که تقریبا تکنیک ساخت همه این تابلوها یکی است فقط کیفیت ، نور پردازی و حالت دهی حروف و فلز بکاررفته در لبه حروف متفاوت می باشد .
عوامل موثر در زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی :
حجم دهی حروف
رنگ آمیزی
برجستگی حروف
نحوه نورپردازی
- ۹۷/۰۶/۱۱