بدون مطرح شدن در دنیای کسب و کار و معرفی نوع حرفه ای که به آن مشغول هستید کسی شما و محصولات تولیدی یا خدمت ارائه شده را نمی شناسد و به سراغ شما نخواهد آمد ، پس لازم است برای پیشرفت و ترقی در حیطه کاری خود دست به دامان تبلیغات شوید و هر چه این تبلیغات در حوزه های مختلف بیشتر شود به همان اندازه سبب محبوبیت برند شما می شود و سود و بهره وری را برای شما به ارمغان می آورد . تبلیغات نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه ای برای فردای شماست به شرط آنکه در مکان و زمان مناسب به وقوع بپیوندد . روش های تبلیغاتی زیادی از جمله تابلوسازی ، چاپ پوستر ، چاپ بنر ، طراحی بیلبورد ، نصب تلویزیون شهری یا ال ای دی ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغ در وب سایت ها و وبلاگ ها .
ما در این جا می خواهیم در مورد تبلیغات چریکی بحث نماییم .
بازاریابی چریکی چیست ؟
بازاریابی چریکی ترکیبی از خلاقیت ، روابط عمومی بالا و جلب رضایت مشتری با استفاده از ابزارهای غیرمعمول می باشد که یک کسب و کار را به سمت ترقی و پیشرفت هدایت می کند و سبب شگفتی مردم می شود . در این روش اصل مهم خلاقیت است به طوری که تا به حال هیچ رقیبی آن خلاقیت را پیاده سازی نکرده باشد و فقط مختص به کسب و کار شما باشد .
اصول تبلیغات چریکی :
1) شناسایی کامل مشتریان و جمع آوری اطلاعات کلی :
گام اول در بازاریابی چریکی دریافت اطلاعات در مورد مشتریان هدف می باشد اینکه مشتریان شما بیشتر از روشهای سنتی برای برقراری ارتباط با شما استفاده می کنند و یا از روشهای اینترنتی . در کل برای داشتن چنین اطلاعاتی باید در مورد طرز فکر ، جنس مخاطبان هدف ، فرهنگ و موارد دیگر اطلاعات کافی داشته باشید و گرنه در تبلیغ خود با شکست روبرو خواهید شد .
2) متمرکز شدن بر بازار هدف کوچک :
این روش تبلیغات بیشتر برای شرکت های کوچک عملی تر و کاربردی تر است . گاهی شرکت های کوچک اگر بازار هدف خود را مشخص کرده و طبق نیاز مشتریانشان عمل نمایند قطعا می توانند از شرکت های بزرگتر در عرصه کاری خود سبقت بگیرند .
3) خلق ایده های جدید :
یک خاصیت ویژه و کلیدی بازاریابی چریکی است . در واقع اگر ایده نو وجود نداشته باشد بازاریابی چریکی با شکست مواجه خواهد شد .
4) با کمبود بودجه مشکل ندارد :
این روش تنها روشی است که می توان با داشتن بودجه بسیار کم اما تلاش ، خلاقیت ، تفکر به بهترین نتیجه ممکن که همان جذب مخاطب است دست یافت.
5) برقرای عدالت : میزان تاثیرگذاری این روش و سوددهی آن بین شرکتهای کوچک و بزرگ برابر است .
6) معیار اصلی سود است نه فروش : هدف کسب سود در طول زمان است نه فروش لحظه ای
- ۹۸/۰۵/۰۲
از سایت ما دیدن کنید ما تخصوصمون بازاریابی چریکی هست