گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

  • ۰
  • ۰

انواع پلکسی

 

پلکسی :

پلکسی یک نوع ورق مشابه شیشه است که جنس آن از نوع پلاستیک می باشد و نسبت به شیشه مقاومت بالایی دارد و از شفافیت بیشتری برخوردار است . جنس این ورق ها از نوع پلی کربنات شفاف می باشد . ورق های پاکسی دارای صخامت های متفاوتی است و مقاومت آنها از یک میلی متر شروع میشود و تا 40 میلی متر می رسد که بسته به نوع کاربردهایی که دارد ضخامت مدنظر انتخاب می شود . ورق های پلکسی در دونوع مات و شفاف در بازار موجود است که هر صنف بنا به نوع مصارف خود نوع آن را انتخاب می نماید . ورق های پلکسی به صورت دستی ، با استفاده از اره دیسکی و یا دستگاه برش لیزری برش داده می شوند و سپس با توجه به نوع کاربردی که دارند چسبانده می شود .

انواع چسب هایی که می توان برای چسباندن ورق های پلکسی استفاده نمود عبارتند از :

 

1)  کلوروفرم : توسط کلوروفرم می توان قطعه های بریده شده ورق را  به یکدیگر چسباند و برای اینکه عمل چسباندن قطعات به شکلی زیبا و بدون حباب صورت پذیرد می بایست ورق های پلکسی گلاس تا زمان خشک شدن کامل چسب ، تحت فشار باشد و ثابت بماند .  

2) اکریفیکس سیستم های چسب (Acrifix) : از این چسب ها برای چسباندن پلکسی گلاس به هم و چسباندن پلکسی گلاس به سطح بدون درز استفاده می شود .

3) چسب های پایه سیانواکلیت : عیب این چسب ها این است که پس از خشک شدن یک حالت تیره در قسمت چسب کاری شده را برجای می گذارد و کار به تمیزی کلوروفرم صورت نمی پذیرد .

به طور کلی چسب های کلوروفرم و اکریفیکس مناسبتر هستند اما چسب کلوروفرم ، دارای مواد شیمیایی مضر هستند و در برخی موارد حساسیت پوستی ایجاد می نمایند و می بایست هنگام کار با  آن از ماسک استفاده نمود و احتیاط را رعایت کرد .

انواع پلکسی :

پلکسی گلاس شفاف :

ورق های سبکی هستند و برای دکوراسیون داخلی ، ساخت عینک آفتابی ، تابلوهای تبلیغاتی و ساخت شیشه های اتومبیل ها و نورپردازی مناسب می باشند . از این ورق های می توان در حوزه تابلوسازی استفاده نمود و در ساخت استند تبلیغاتی ، تابلو راهنما ، تابلو لایت باکس بهره جست .

ورق مولتی استایل :

این ورق ها در دو نوع آینه ای و فلزی ساخته می شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند برای همین در مصارف تزیینی مورد استفاده واقع می شوند .

پلکسی طلایی و نقره ای :

در دو رنگ طلایی و نقره ای هستند که پشت آنها با جیوه پوشانده می شود و قابلیت انتقال نور را ندارند

پلکسی دوغی : امکان انتشار نور به صورت یکنواخت در آن فراهم نیست .

پلکسی استخوانی  : سطحی شفاف و براق دارد اما نمی تواند نور را از خود عبور دهد .

پلکسی شیری : بهترین گزینه برای انتشار نور به صورت یکنواخت است .

پلکسی گلس میرور : به صورت آینه است و پشت آن توسط جیوه احاطه می شود و برای کاربردهای تزیینی مناسب است .

ستی نایس : دارای سطحی مخملی هستند و نسبت به پلکسی های دیگر ظاهر متفاوتی دارند .

ورق های چند جداره : در مکان هایی که در فضای آزاد قرار دارند نظیر استخرها ، گلخانه ها و نورگیرها کاربرد دارد و مقاومت بالایی دارند .

ورق های طرح دار : دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی  هستند که برای مصارف متعدد می توان از آن بهره برد .

پلکسی نشکن : مقاومت حرف اول این ورق هاشت و در برابر ضربات و مواد شیمیایی استحکام بالایی دارد .

  • ۹۸/۰۶/۲۵
  • علی صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی