گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تابلو راهنما چیست ؟

یکی از انواع تابلوها که درمکان های عمومی ، تجاری ، تفریحی برای راهنمایی افراد نصب می شود و به افراد در دسترسی سریع به مکان یا افراد یاری می رساند تابلو راهنما می باشد .

تابلو راهنما به چند دسته تقسیم می شود ؟

1) تابلوهای سالنی : تابلوهای سالنی به کلیه تابلوهایی اطلاق می شود در داخل مکان های عمومی ، تجاری ، تفریحی و فرهنگی برای هدایت مراجعین نصب می شود . ازجمله این تابلوها می توان به تابلو راهنمای دو طرفه ، تابلو راهنمای ایستاده ، تابلو اعلانات ، استند تبلیغاتی ، تابلو راهنمای سر درب ، تابلو لایت باکس ، تابلو اسامی افراد ، تابلو شماره سر درب اتاق ها ، تابلو ورود ، تابلو خروج اضطراری و موارد دیگر اشاره نمود .

2) تابلوهای محیطی : تابلوهای محیطی در فضای شهری برای هدایت افراد و رانندگان وسایل نقلیه نصب می شود . این تابلوها به طور عمومی به چند دسته کلی تقسیم می شود که عبارتند از :

الف )  نشانه های بازدارنده راهنمایی و رانندگی :  این تابلوها به صورت تابلو فلزی با رنگ نما ساخته می شوند نقش هدایت رانندگان در مسیر را دارند و به طور کلی شامل علائمی می شوند که هر گونه ضرورت ، ممنوعیت و یا محدودیت را به افراد اعلام می نماید .

ب ) تابلوهای هشدار دهنده : این تابلوها نیز از جنس فلز می باشند و معمولا به شکل مثلث ساخته می شوند و جهت اطلاع افراد از خطرات جاده ای مورد استفاده واقع می شود .

پ) تابلوهای آگاهی دهنده و یا اخباری : از این تابلوها جهت راهنمایی بخش های مختلف جاده ای نظیر اطلاعات مرتبط با مسیرها ، مکان های عمومی نظیر بیمارستان ها ، نمایشگاه ها ، فرودگاه ها ، ترمینال ها و... استفاده می گردد که اکثریت این تابلوها به شکل مستطیل می باشند .

ج) تابلوهای محلی : جهت تعیین مرز ها و جهت جاده ها کاربرد دارد .

 


  • علی صادقی