گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع پلکسی

 

پلکسی :

پلکسی یک نوع ورق مشابه شیشه است که جنس آن از نوع پلاستیک می باشد و نسبت به شیشه مقاومت بالایی دارد و از شفافیت بیشتری برخوردار است . جنس این ورق ها از نوع پلی کربنات شفاف می باشد . ورق های پاکسی دارای صخامت های متفاوتی است و مقاومت آنها از یک میلی متر شروع میشود و تا 40 میلی متر می رسد که بسته به نوع کاربردهایی که دارد ضخامت مدنظر انتخاب می شود . ورق های پلکسی در دونوع مات و شفاف در بازار موجود است که هر صنف بنا به نوع مصارف خود نوع آن را انتخاب می نماید . ورق های پلکسی به صورت دستی ، با استفاده از اره دیسکی و یا دستگاه برش لیزری برش داده می شوند و سپس با توجه به نوع کاربردی که دارند چسبانده می شود .

انواع چسب هایی که می توان برای چسباندن ورق های پلکسی استفاده نمود عبارتند از :

 

1)  کلوروفرم : توسط کلوروفرم می توان قطعه های بریده شده ورق را  به یکدیگر چسباند و برای اینکه عمل چسباندن قطعات به شکلی زیبا و بدون حباب صورت پذیرد می بایست ورق های پلکسی گلاس تا زمان خشک شدن کامل چسب ، تحت فشار باشد و ثابت بماند .  

2) اکریفیکس سیستم های چسب (Acrifix) : از این چسب ها برای چسباندن پلکسی گلاس به هم و چسباندن پلکسی گلاس به سطح بدون درز استفاده می شود .

3) چسب های پایه سیانواکلیت : عیب این چسب ها این است که پس از خشک شدن یک حالت تیره در قسمت چسب کاری شده را برجای می گذارد و کار به تمیزی کلوروفرم صورت نمی پذیرد .

به طور کلی چسب های کلوروفرم و اکریفیکس مناسبتر هستند اما چسب کلوروفرم ، دارای مواد شیمیایی مضر هستند و در برخی موارد حساسیت پوستی ایجاد می نمایند و می بایست هنگام کار با  آن از ماسک استفاده نمود و احتیاط را رعایت کرد .

انواع پلکسی :

پلکسی گلاس شفاف :

ورق های سبکی هستند و برای دکوراسیون داخلی ، ساخت عینک آفتابی ، تابلوهای تبلیغاتی و ساخت شیشه های اتومبیل ها و نورپردازی مناسب می باشند . از این ورق های می توان در حوزه تابلوسازی استفاده نمود و در ساخت استند تبلیغاتی ، تابلو راهنما ، تابلو لایت باکس بهره جست .

ورق مولتی استایل :

این ورق ها در دو نوع آینه ای و فلزی ساخته می شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند برای همین در مصارف تزیینی مورد استفاده واقع می شوند .

پلکسی طلایی و نقره ای :

در دو رنگ طلایی و نقره ای هستند که پشت آنها با جیوه پوشانده می شود و قابلیت انتقال نور را ندارند

پلکسی دوغی : امکان انتشار نور به صورت یکنواخت در آن فراهم نیست .

پلکسی استخوانی  : سطحی شفاف و براق دارد اما نمی تواند نور را از خود عبور دهد .

پلکسی شیری : بهترین گزینه برای انتشار نور به صورت یکنواخت است .

پلکسی گلس میرور : به صورت آینه است و پشت آن توسط جیوه احاطه می شود و برای کاربردهای تزیینی مناسب است .

ستی نایس : دارای سطحی مخملی هستند و نسبت به پلکسی های دیگر ظاهر متفاوتی دارند .

ورق های چند جداره : در مکان هایی که در فضای آزاد قرار دارند نظیر استخرها ، گلخانه ها و نورگیرها کاربرد دارد و مقاومت بالایی دارند .

ورق های طرح دار : دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی  هستند که برای مصارف متعدد می توان از آن بهره برد .

پلکسی نشکن : مقاومت حرف اول این ورق هاشت و در برابر ضربات و مواد شیمیایی استحکام بالایی دارد .

  • علی صادقی