گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

گروه تولیدی ایمن نورتاب

تولیدکننده انواع تابلوهای تبلیغاتی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تابلو ترموود

 

تابلو ترموود

اگر صاحب مغازه هستید و می خواهید نسبت به رقبای خود که در مغازه های اطراف هستند فروش بهتری داشته باشید علاوه بر داشتن اجناسی باکیفیت و مرغوب ، قیمت مناسب ، نمای شیک و زیبا همچون نمای کامپوزیت و یا ترموود ، می بایست مغازه شما دارای تابلو تبلیغاتی زیبا و درخشان باشد . امرزوه دیگر نسل تابلوهای قدیمی و بدون نور منقرض گشته و اکثریت مغازه ها ، تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی خود را با تابلوهای جدید و مدرن امروزی همچون همچون تابلو استیل ، تابلو چلنیوم ، تابلو ال ای دی ، تابلو کامپوزیت ، تابلو وکیوم ، تابلو لایت باکس ، تابلو فلکسی با نور تعویض کرده اند زیرا امروزه مشتریان به نما و ظاهر و همچنین ویترین مغازه و اجناس پشت ویترین اهمیت زیادی قائلند و با دیدن آنها ترغیب به خرید و ورود به مغازه می شوند . تابلو ترموود یکی از تابلوهای شیک با نمای چوبی می باشد که می تواند یک محیط کلاسیک را برای مکان کسب شما فراهم سازد .

تابلو ترموود :

تابلو ترموود از چوب ترموود که یک چوب بسیار مقاوم است فراهم می شود . تابلوساز برای زمینه تابلو ، از چوب ترموود استفاده می نماید و برای ساخت حروف برجسته آن می تواند از انواع حروفی که مشتری سفارش داده بهره ببرد فقط به جای اینکه از پی وی سی برای زیرسازی استفاده شود از چوب ترموود بهره می برند که فرآیند ساخت آن به شرح زیر میباشد.

ترموود چیست ؟

ترموود یک نوع چوب فرآوری شده و مقاوم است . برای فرآوری چوب های درختان متعدد ، ابتدا چوب به روش های متفاوت در اندازه های مختلف برش داده می شوند و سپس در داخل دستگاه ترموود قرار می گیرند و با استفاده از حرارت دهی و گرما چوب ها خشک شده و رطوبت آنها از بین می رود . در مرحله بعدی حرارت را تا درجه 220  بالامی برند و تا رطوبت چوبها به صفربرسد و رنگ چوبها قهوه ای شود.  پس از این مرحله دما را به 100 درجه سانتیگراد می رسانند تا چوب ها به آرامی سرد شوند سپس با تزریق  آب دمای چوب را به دمای محیط می رسانند . پس از طی این مراحل تمام خصوصیات منفی چوب با فرآیند حرارت دهی بالا از بین می رود و بخش گسترده ای از رزین چوب از آن بیرون می آید و قسمت باقیمانده به بلور تبدیل گشته و بی ضرر می شود زنجیره های سلولوزی چوب شکسته می شود و اسیدهای آن تجزیه گشته و از هر نوع جانور میکروسکوپی مبرا می گردد . به دلیل عبور از این مراحل سخت چوب ترموود یکی از بهترین و مقاوم ترین نوع چوب ها در مقابل شرایط محیطی و جوی و همچنین تغییر شکل ظاهری می باشد و با توجه به میزان کیفیت چوب تولید شده قیمت ترموود متفاوت می باشد . این چوبها قبل از نصب با رنگ های مخصوص ترمود رنگ می شوند که دارای بیش از 20 نوع تنوع رنگی هستند که دست مشتری را در انتخاب رنگ مدنظر باز می گذارند .

 

  • علی صادقی
  • ۰
  • ۰

 

جایگاه تابلو چلنیوم در تابلوسازی :

با ورود دستگاه های چلنیوم ساز و دستگاه برش لیزری تحولی نوین در دنیای تابلوهای تبلیغاتی پدید آمد و امکان ساخت حروف برجسته با حجم و بعد فراهم گشت و تکنیک های نورپردازی به شیوه های متفاوت پدید آمد و مهمترین تغییری که در نحوه نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی فراهم گشت مختص به تابلو چلنیوم می باشد که نوع و نحوه نورپردازی آن سبب شده است که تابلو چلنیوم اولین جایگاه را به عنوان زیباترین و درخشان ترین تابلو به خود اختصاص دهد و نام ها و لقب هایی از قبیل تابلو  چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم لترمکس را به خود بگیرد و تنها چیزی که سبب ایجاد چنین القابی می شود نحوه نورپردازی تابلو چلنیوم می باشد .

 

تکنیک نورپردازی تابلو چلنیوم چگونه است ؟

در ساخت کلیه تابلوهای چلنیوم در ابتدا حروف توسط نرم افزارها طراحی می شود و سپس حروف مدنظر توسط دستگاه برش لیزری بر روی پلکسی برش داده می شود و نکته اصلی و مهم که سبب تفاوت انتشار نور در انواع تابلو چلنیوم می شود در همین مرحله اجرا می گردد . در این مرحله تابلوساز برش هایی بر روی پلکسی ایجاد می نماید که به واسطه شکل این برش ها ، نور به شکل های هندسی برش خورده موجود بر روی پلکسی به چشم متصاعد می گردد و اشکال هندسی نظیر ستاره ، الماس و غیره مشاهده می شود .

چرا تابلو چلنیوم تا این اندازه محبوبیت دارد ؟

تابلو چلنیوم به دلایل زیادی در بین مشتریان محبوبیت پیدا کرده است که عبارتند از :

1) رول های چلنیوم که سبب ساخت این تابلوی تبلیغاتی زیبا می شوند در طرح ها و رنگ ها و سایزهای متفاوتی در بازار موجود هستند و هر فرد با هر سلیقه ای می تواند رنگ و طرح مورد نظر خود را بیابد و تابلو چلنیوم دلخواه خود را سفارش دهد .

2) طراحی تابلو چلنیوم توسط نرم افزارهای متعددی نظیر اتوکد ، کرل دراو و غیره انجام می پذیرد و به راحتی می توان حروف برجسته چلنیوم را بر اساس نوع فونت و اندازه فونت تنظیم نمود و توسط موکاپ تابلو چلنیوم پیش نمایش کار را ملاحظه نمود و با خیالی آسوده سفارش خود را به ثبت رساند .

3) یکی از بارزترین ویژگی هایی که تابلو چلنیوم را نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی متمایز نموده است نحوه نورپردازی این تابلوست که به شکل های متفاوت انجام می پذیرد . تابلوساز در هنگام ساخت تابلو چلنیوم ، بر روی پلکسی برش هایی ایجاد می نماید که نحوه ایجاد این برش ها بر روی کار سبب می شود هنگام روشنایی لامپ های ال ای دی موجود در درون تابلو ، انتشار نور متصاعد شده از تابلو به شکلهای هندسی نظیر کریستال ، ستاره ، الماس و دایره به چشم انسان برخورد نماید برای همین هم به علت نوع نورپردازی تابلو چلنیوم اسامی متعددی نظیر تابلو چلنیوم کریستال ، تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم لترمکس و تابلو چلنیوم ساده را به خود گرفته است .

 

4) رنگ نیز یکی از پراهمیت ترین واژه در ساخت تابلوست ، اهمیت رنگ در تابلوسازی به قدری است که جهت تلفیق و ترکیب رنگ های متناسب همچون ترکیب رنگ های گرم یا سرد و یا رنگ های شاد و رنگ های تیره ، تابلوساز می بایست در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند از یک ترکیب رنگ متناسب برای ساخت تابلو بهره ببرد . گاهی تابلوساز برای ساخت یک تابلو از همه نوع ابزار با کیفیت استفاده می کند اما باز هم تابلوی تبلیغاتی نمی تواند زیبایی منحصر به فردی را به نمایش بگذارد و علت آن عدم استفاده نادرست از ترکیب رنگ های متناسب می باشد . به دلیل اینکه رول چلنیوم حاوی رنگ های متنوعی است و افراد می توانند هر نوع ترکیب رنگی دلخواه خود را سفارش دهند همین امر سبب محبوبیت تابلو چلنیوم گشته است که در این میان تابلو چلنیوم طلایی حرف اول را در میان رنگ های موجود می زند .

5) با اینکه قیمت تابلو چلنیوم نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی بالاتر است و سفارش و ساخت این تابلو هزینه بالاتری می طلبد اما به دلیل اینکه این تابلو یکی از به روزترین و مدرنترین تابلوهای حال حاضر در حوزه تابلوسازی است همه افراد برای ساخت تابلو جدید و یا بازسازی تابلوهای قدیمی تابلو چلنیوم را سفارش می دهند زیرا دوام و مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی دارد و به دلیل داشتن روکش محافظ آن هیچ گونه گرد و غبار وارد حروف برجسته مندرج در تابلو نمی شود بنابراین درخشندگی و زیبایی حروف برجسته چلنیوم همچنان پابرجاست و سالهای طولانی می تواند به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی مدرن معرف برند و لوگوی کسب وکار شما باشد .

6) نصب تابلو چلنیوم بسیار ساده است کلیه کارهای ساخت تابلو در کارگاه تابلوسازی انجام می پذیرد و کار به صورت آماده به محل انتقال داده شده و فقط سیم های اضافی به پشت کار متصل می شود و پس از برطرف سازی عیوب احتمالی کار تحویل مشتری داده می شود .

7) امکان جابه جایی تابلو به راحتی از یک مکان به مکان دیگر فراهم می باشد و در صورت خرابی لامپ های موجود در داخل تابلو به راحتی امکان تعویض لامپها فراهم است

  • علی صادقی